تفاوت های دستگاه کارواش مدل آب سرد با مدل آب گرم

تفاوت های دستگاه کارواش مدل آب سرد با مدل آب گرم

انتخاب و خرید یک دستگاه واترجت صنعتی مانند هر ماشین دیگری نیاز به دانش برای انتخاب از بین محصولات مختلف دارد. شناخت هدفی که شما برای آن قصد خرید واترجت را دارید، شاید مهم ترین نکته ای باشد که باید به آن اشراف کامل داشته باشید. به عنوان مثال اگر برای خرید یک خودرو، سرعت برای شما فاکتور مهی باشد، باید به فکر ماشین های اسپرت باشید اما زمانی که ظرفیت برای شما اهمیت دارد، باید از ماشین های سنگین استفاده کنید.

برای کارواش صنعتی (واترجت صنعتی) دو دسته بندی اساسی بر اساس نوع خدماتی که ارائه می دهند وجود دارد. واترجت صنعتی آب سرد و واترجت صنعتی آب گرم که در ادامه به بررسی آنها و تفاوت های بین آنها خواهیم پرداخت.   

ویژگی های واترجت آب سرد و آب گرم

مدل واترجت صنعتی آب سرد از پمپ های پیستونی برای تامین انرژی و افزایش فشار آب استفاده می کند. این پمپ ها توسط بخش موتور دستگاه، شارژ می شوند. در نتیجه هر چقدر قدرت این موتورها بیشتر باشد، پمپ ها قوی تر کار می کنند و فشار آب خروجی نیز افزایش می یابد و قدرت پاک کنندگی نیز به تبع آن افزایش پیدا می کند.

راهنما استفاده از واترجت صنعتی آب گرم و آب سرد

واترجت های صنعتی معمولا نازل های مختلفی برای استفاده در مناطق متفاوت دارند که باعث می شود تا هر نیازی را با استفاده از این دستگاه ها برطرف کنید. ضمن اینکه در برخی از مدل های واترجت صنعتی آب سرد، مخزن مواد شوینده نیز قرار داده شده است. این قابلیت کمک می کند تا قدرت پاک کنندگی این دستگاه ها تا چندین برابر افزایش پیدا کند.

اما در مدل های واترجت صنعتی آب گرم نوعی سیم لوله تعبیه شده تا آب پمپ شده توسط پیستون ها، دمای بالاتری داشته باشد. این موضوع به حلالیت هیدروکربن ها کمک زیادی می کند. در این مدل از واترجت های صنعتی شما نیازی به استفاده از مواد شوینده نخواهید داشت.

مزایا و معایب واترجت آب سرد و واترجت آب گرم

بزرگترین تفاوت واترجت آب سرد و آب گرم در نوع آلاینده هایی است که این دستگاه ها قادر به پاک سازی آنها هستند. در دستگاه های آب گرم به دلیل جنبش مولکولی بالا، سرعت حرکت ذرات بسیار بالاست. این امر باعث می شود تا در صورت برخورد قطرات آب به لکه ها، فرآیند پاکسازی بهتر انجام شود. این قابلیت به دستگاه ها کمک می کند تا بتوانند چربی ها، روغن ها، گریس ها و به طور کلی آلودگی هایی که از گرانروی بالایی برخوردار هستند را در مدت زمان کوتاهی به راحتی از روی سطوح پاک کنند.

قیمت و ابعاد بدنه، از مزیت های مدل سرد نسبت به واترجت آب گرم است. دستگاه های آب سرد معمولا ابعاد کوچکتری نسبت به مدل های آب گرم دارند. این موضوع باعث می شود تا در مکان هایی که با کمبود فضا مواجه هستید، استفاده از این دستگاه ها گزینه مناسب تری باشد.

ضمن اینکه قیمت مدل های آب گرم به دلیل استفاده از موتورهای قدرتمندتر، به مراتب بیشتر است.

البته در بسیاری از مواقع ممکن است نتایجی که از این دو دستگاه بدست می آوریم، یکسان باشد. این موضوع بسته به نوع استفاده شما از این دستگاه و هدف شما دارد.

تفاوت های واترجت صنعتی اب گرم و آب سرد

اگر از نظر محیط زیستی به تفاوت واترجت آب سرد و آب گرم نگاه کنیم می توانیم تفاوت هایی بین این دو دستگاه مشاهده کنیم. در مدل آب گرم شما نیازی به استفاده از مواد شوینده ندارید. این قضیه در طولانی مدت کمک می کند تا مواد شیمیایی کمتری وارد چرخه طبیعت شوند. ضمن اینکه شما می توانید در بسیاری از موارد، ماشین های آب سرد را بدون مواد شوینده استفاده کنید و لذت ببرید. البته توجه به این موضوع که مدل آب گرم از انرژی بیشتری برای تامین انرژی استفاده می کنند نیز حائز اهمیت است.

دستگاه های صنعتی آب سرد نسبت به مدل آب گرم آن، هزینه اولیه کمتر و هزینه نگهداری کمتری دارند اما هزینه های مواد شوینده در آنها بیشتر است.

کاربردهای این دو دستگاه

همانطور که از مطالب بالا هم می توان متوجه شد، قدرت پاک کنندگی دستگاه های آبگرم به مراتب بالاتر از مدل های آب سرد است. اما آیا استفاده تنها معیار برای استفاده از این دستگاه ها همین مورد است؟ کاربرد این دستگاه ها دقیقا در چه مکان هایی است؟

استفاده از کارواش های آب گرم همیشه منطقی نیست. به عنوان مثال برخی از پلاستیک ها توانایی مقاومت در برابر آب با دمانی بالا را ندارند یا برخی از رنگ ها اگر با آب گرم تماس داشته باشند از بین می روند. حتی در کارواش های شستشو خودرو هم شما می توانید این مورد را مشاهده کنید که استفاده از کاروش های صنعتی آب سرد ترجیح داده می شود.

استفاده از واترجت صنعتی آب سرد بر روی پلاستیک

توجه داشته باشید که بخار تولید شده توسط دستگاه های آب گرم می تواند در محیط های بسته آزار دهنده باشد. پس اگر قرار است در محیط های بسته از آنها استفاده کنید، بهتر است این مدل را خریداری نکنید.

استفاده از مدل آب سرد برای از بین بردن چربی ها و روغن ها تقریبا اثر خاصی ندارند. این دستگاه ها فقط می توانند ذرات میکرو هیدروژنه که باعث ایجاد چربی ها هستند را تا حدودی جابجا کنند. پس بهترین گزینه برای از بین هیدروکربن های سخت از روی چرخ دنده ها و قطعات کارخانه ای، همین دستگاه های آب گرم هستند.

اگر باید به قطعه مورد نظر نزدیک شوید و فضای مورد نیاز برای اینکار را ندارید، استفاده از واترجت های آب سرد که ابعاد کوچک تری دارند، گزینه مناسب تری برای شما خواهد بود.

منبع انرژی

واترجت های آب گرم معمولا از منابع انرژی متفاوتی برای تامین انرژی استفاده می کنند که بسته به نیاز خودتان می توانید هر یک از آنها را خریداری کنید. منابع آنها شامل موارد زیر هستند:

۱-دستگاه های آبگرم تماما الکتریکال: پمپ و الکتروموتور و گرمکن تماما با برق سه فاز کار می کنند. که اصطلاحا به کارواش صنعتی سه فاز معروف هستند.  

۲-ر آبگرم  برقی-دیزلی: پمپ و الکتروموتور با برق سه فاز کار میکند و گرمکن (بویلر) با سوخت دیزلی

۳- دستگاه های آبگرم با سوخت فسیلی: پمپ و الکتروموتور و بویلر کلا دیزلی بوده (سوخت گازوئیل)

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.